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Penelope Home Textile Collection
Penelope cleverly combines the tradition of the Italian chassis
with innovation and design made ​​in Italy.
Unique items and small collections that respond to
functionality with its own language, original and alternative.
Penelope marries the project in all its phases:
patiently investigating the matter of departure, prolonging
in a self – experimental, sophisticated and geared towards new paths.

Concept
I wanted to measure up the textile which by its nature has the characteristic of being a soft material, in particular, the collection of cushions arises from a reflection, a pillow is a touch object that implies a strong interaction with the user.
In addition, the research done on textile design before approciare this sector had shown basically two paths, classic and ethnic, more often than not with interventions limited to the propriety of the fabric.
Despite not being interested in graphic design I wanted to focus the work on the aesthetics of the decor creating new ones, I am quite interested to investigate and confront the characteristic of materials for their purity and preciousness, such as silks very structured which grant the ability to work with the third dimension, with the contrasts rough / smooth, shiny / dull, crude / refined, the result is a completely self-produced three – dimensional geometric collection.

Penelope Home Textile Collection
Penelope unisce sapientemente la tradizione del telaio italiano
con l’innovazione e il design made in Italy.
Pezzi unici e piccole collezioni che rispondono alla
funzionalità con un linguaggio proprio, originale e alternativo.
Penelope sposa il progetto in tutte le sue fasi:
indagando pazientemente la materia di partenza, prolungandolo
in una autoproduzione sperimentale, sofisticata e orientata a nuovi percorsi.

Concept
Ho voluto misurarmi con il tessile che per sua natura ha la caratteristica di essere un materiale soft; in particolare, la collezione di cuscini nasce da una riflessione, un cuscino è un oggetto tattile che implica una forte interazione con l’utente.
Inoltre, la ricerca fatta sul textile design prima di approciare questo settore aveva evidenziato fondamentalmente due percorsi, classico e etnico, il più delle volte con interventi limitati al decoro del tessuto.
Pur interessandomi di graphic design non ho voluto concentrare il lavoro sull’estetica dei decori creandone di nuovi, mi interessava piuttosto indagare e confrontarmi con la caratteristica dei materiali per la loro purezza e preziosità, come le sete molto strutturate che concedono la possibilità di lavorare con la terza dimensione, con i contrasti ruvido/liscio, lucido/opaco, grezzo/raffinato, il risultato è una collezione geometrica tridimensionale completamente autoprodotta.